איך מוכיחים רשלנות רפואית בהסרת שיער ומה עלינו לבצע?

תוכן עניינים

העיתונים מלאים במודעות המבטיחות הרים וגבעות, תשדירי הרדיו משכנעים אותנו לבוא ולצאת חלקים ועדויות על הצלחות ועל גוף נטול שערות, מפתים אותנו מכל מקום. עולם הסרת השיער בלייזר (ובשיטות אחרות) פורח בישראל ומכונים שונים צצים חדשות לבקרים.

הליך של הסרת שיער בלייזר הוא הליך שנע בין הקוסמטי לרפואי. זו גם הסיבה שלא קיים פיקוח ממשלתי על מרפאות ומכונים, בצורה טובה ולכן מקריי רשלנות בתחום נפוצים יחסית. במהלך ההליך, קרן הלייזר המופקת מהמכשיר, צורבת את בסיס השערה ולמעשה "הורגת" אותה כך שלא תוכל לשוב ולצמוח לצמיתות.

למרות שהתהליך לא מאוד מורכב ונעשה נפוץ מאוד, עדיין, גם כאן יכולות לקרות תקלות, חלקן כאמור, בעקבות רשלנות רפואית. איך נוכל לקבוע כי מדובר ברשלנות רפואית בטיפול להסרת שיער בלייזר? מה עלינו לעשות במקרה שכזה? והאם יש סיכוי לתביעה שלנו? על כל אלו תוכלו למצוא מידע רב באתר

https://www.rashlanut-psakdin.co.il/

 

מהי בכלל רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בכלל, לאו דווקא בהקשר של הסרת שיער, היא גרימת נזק למטופל, בעקבות התרשלות הרופא או המטפל בביצוע התפקיד שהוא אמון עליו או עקב חריגה מהפרקטיקה המקובלת או מההתנהלות הסבירה של כלל הרופאים בסיטואציה דומה. גם אי עמידה בסטנדרטים מקצועיים המצופים בתחום, יכולה להיחשב כרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית הינה קשה להוכחה והיא שילוב מושגים בין עולם המשפט לעולם הרפואה. בכל מקרה, כאשר מוכחת קיומה של רשלנות רפואית, רשאי הנפגע לתבוע פיצוי בגין הנזק.

רשלנות רפואית במהלך הסרת שיער בלייזר

ראשית נקדים ונאמר כי אף על פי שהמטפל או הטכנאי שמבצע את הסרת השיער בלייזר, אינו רופא אלא רק מטפל ואף על פי שמדובר למעשה בתהליך קוסמטי בעיקרו ולא כירורגי, למשל, דין רשלנות במהלך הטיפול בלייזר כדין כל רשלנות רפואית. במהלך הטיפול, ייתכנו פגיעות או תוצאות לא רצויות, שמשמעותן כאבים ונזק או החמצה של מטרת הטיפול.

כך למשל יתכנו כוויות, כתוצאה מקרני האור והלייזר החזקים והצריבה שהם מבצעים, כוויות שלאחר זמן הופכות לצלקות. נזקים נוספים יכולים להיות שינוי הפיגמנטציה – צבע העור באזור מסוים וכן מה שנהוג לכנות "שיעור יתר" או במינוח המקצועי "צמיחה פרדוקסלית", שעה של טיפול שהיה אמור להסיר את השערות דווקא גורם לעידוד צמיחה מוגברת של שערות באזורים שטופלו.

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית כתוצאה מהסרת שיער בלייזר?

פגיעות כתוצאה מהתערבויות טיפוליות או רפואיות, קורות ויקרו. כל זה לא הופך את כולן לכאלו שהן תוצאה ודאית של רשלנות רפואית. כדי לקבוע כך, נדרש קיום של משולש תנאים: שהטיפול היה רשלני או לא ברמה המקצועית הנדרשת, שנגרמו נזק או פגיעה בתהליך והחשוב ביותר – שניתן להוכיח את הקשר הסיבתי, משמע, הטיפול הרשלני הוא זה שבהכרח הוביל לנזק.

רשלנות רפואית בעת הסרת שיער בלייזר כואבת בכמה מובנים. ראשית, הטיפולים עצמם אינם זולים. אך חשוב מכך, המטופל יכול להרגיש כאב וסבל וכאמור נזק לעור, שיישאר לצמיתות. במידה והמטופל חש נפגע, מומלץ להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום ולבדוק אפשרות של הגשת תביעה בנושא.

על התביעה עצמה להתבסס על חוות דעת רפואית של עד מומחה בתחום. העד המומחה יבדוק את כל המסמכים, הפרוצדורות, הטיפול עצמו, מה הוסבר ומה לא? והאם הכל התנהל כמצופה וכמובן יעזור להוכיח את הקשר הסיבתי שבין רשלנות הטיפול לנזקים.

 

רשלנות רפואית

 

רשלנות רפואית