השתלת שיער

תוכן עניינים

במיוחד בישראל, קרחת היא לחלוטין לא עניין נדיר, ויחד עם זאת, זה עדיין לא הופך אותה למשהו שאנחנו צריכים להשלים איתו. רבים מצליחים להתחבר ולהסתגל לאובדן השיער ולתהליך ההקרחה שהם עוברים, בין באמצעות גילוח על הסכין ובין באמצעות קיצוץ יסודי של כל קצות השיער. לעומתם, רבים אחרים לא מוכנים להשלים עם התקרחותם ועבור אלה עומדת האופציה של השתלת שיער.

כיצד מבוצעת השתלת שיער?

תחילה חשוב להדגיש כי האופציה להשתיל שיער היא אופציה חדשנית למדי ואך לפני שני עשורים לא הייתה קיימת האפשרות הזאת כלל ואפילו לפני עשור בודד הטכנולוגיה עדיין לא הייתה בשלה דיה. כיום, ניתן להשלים מהלך של השתלת שיער בהליך טיפולי אחד ויחיד ולהגיע לתוצאות יוצאות דופן שלמעשה מחזירות את רעמת השיער לראש באופן קבוע. תהליך ההשתלה הוא תהליך סיזיפי שמבוצע במה שדומה לעבודת נמלים. בשלב הראשון של התהליך, מבצע הגורם המטפל סימון של הקרקפת באמצעות עט רפואי. סימון זה מיועד למפות את שטח הקרקפת ולציין את מידת צפיפות השיער הנדרשת בכל חלק של הקרקפת.

בשלב הבא, לוקח הגורם המטפל סיבי שיער מיוחדים המדמים בצורה מושלמת את השיער הטבעי ומחדיר אותם אל הקרקפת באמצעות מכשור מיוחד שפותח בדיוק למטרה זו. בהליך שמבוסס על שחרור אנרגיה פתאומי, מבוצעת החדרת השערה אל תוך עור הקרקפת בצורה מהירה וחדה. העניין הוא שתהליך זה דורש החדרה של כל שערה ושערה בנפרד וזאת הסיבה שתהליך השתלת שיער הוא תהליך שיכול להימתח על פני שעות ארוכות ולעיתים אף לדרוש טיפול נוסף להשלמת המשימה.

עד כמה חזקה ההשתלה?

בעניין זה חשוב להבין את הדבר הפשוט הבא: השתלת שיער הוא הליך רפואי שמחזיר לכם את רעמת השיער לראש בכל מובן שהוא ובכלל זה חוזק השיער. ייתכן בהחלט שהגורם המטפל יזהיר אתכם מסיטואציות שבהן יכול שיער מושתל להיות רגיש יותר מאשר שיער טבעי, אבל בסך הכל מדובר בשיער חזק שיושב במקומו בצורה יציבה וחזקה ואין חשש לנשירתו כך סתם, לא כשאתם מסובבים את הראש על הכרית, לא כשמושכים לכם מעט בשיער ולבטח לא כשאתם סתם הולכים לתומכם ברחוב. ההשתלה היא פרוצדורה יציבה מאוד ומבטיחה לכם את החזרת חוויית השיער לראשכם עד תום.

מי מבצע השתלת שיער?

השתלת שיער הוא אינו טיפול שנכלל בסל הבריאות ולכן אינו מבוצע במסגרת מוסדות הבריאות הממשלתיים. את ההשתלה ניתן לבצע במרפאות פרטיות המתמחות בטיפולים רפואיים אסתטיים, וכיום הנוהג הוא לבצע את ההשתלה במסגרת מסע תיירות רפואית לאחת ממדינות אגן הים התיכון או מזרח אירופה בהן ניתן להשלים את ההשתלה בצורה מקצועית ומודרנית ובעלויות נמוכות בהרבה מאשר העלויות המקובלות בעולם המערבי. לפני שאתם מזמינים תור, כדאי בהחלט לבחון את כל האפשרויות העומדות בפניכם, גם בארץ וגם מחוצה לה.