טיפול בנשירת שיער

תוכן עניינים

נשירת שיער הוא בהחלט מצב לא נעים, גם כשהוא מתרחש אצל גברים אבל בעיקר כשהוא מתחיל להראות סימנים אצל נשים. יחד עם זאת, לפני שאתם נכנסים ללחץ וצובעים את עולמכם בשחור, כדאי שתדעו שישנם לא מעט פתרונות שניתן ליישם בכדי להתמודד עם כל בעיה שבגינה נובעת נשירת השיער. טיפול בנשירת שיער יכול להסתכם בהליך פשוט של מריחת תכשירים רפואיים על קרקפת הראש והוא יכול גם להסתיים בטיפול השתלת שיער, אבל בכל מקרה, לרובם המכריע של הגורמים לנשירת שיער ישנם כמה וכמה טיפולים יעילים שאתם רק צריכים לבחור את הטיפול המתאים לכם ביותר, כמובן בסיוע גורם רפואי.

ממה נובעת נשירת שיער?

לפני שאתם רצים אצים להזמין טיפול לנשירת שיער, חשוב מאוד שתבינו תחילה ממה נובעת הנשירה. השלב הראשון בכל תהליך טיפול הוא שלב האבחון ואת האבחון הזה כדאי לבצע אצל רופא העור בקופת החולים. במקרים רבים ידע הרופא להצביע על הבעיה כבר בבדיקה ויזואלית של הקרקפת ובמקרים אחרים ייתכן ותידרשו לבצע בדיקות נוספות על מנת לקבל אבחון מדויק יותר. נשירת שיער יכולה להיגרם בגין מחלות רקע, גידולים סרטניים וטיפול אונקולוגי, תרופות מסוימות, בעיות עור באזור הקרקפת וכמובן מסיבות תורשתיות שגורמות להקרחה תורשתית. כאמור, את האבחון של הגורם לבעיה, יש לערוך אצל רופא עור ולפני שניגשים לקבלת טיפול בנשירת שיער.

בהתאם לבעיה שאובחן, ייקבע כעת גם הטיפול הנדרש להתמודדות עם הבעיה. טיפול בנשירת שיער נחלק לשניים: המקרה בו ניתן לעצור את הנשירה ולהחזיר את צמיחת השיער הטבעי והמקרה בו לא ניתן להשיב את השיער שנשר ולא ניתן לחדש את צמיחת השיער. עם המקרה הראשון ניתן להתמודד בשלל טכניקות שכוללות תרופות, תכשירים למריחה על העור, שינוי תזונה ואורח חיים וכן הלאה. במקרה השני, ניתן לומר שפשוט אין טיפול לנשירת שיער שיכול לפתור את הבעיה, וההתמודדות עוברת למישור המלאכותי, קרי חבישת פאה חלקית או מלאה, או ביצוע טיפול השתלת שיער. לחילופין, ישנם אנשים רבים שנמצאים בשלבי הקרחה שונים ולמדו לחיות עם המצב החדש, ולעיתים אף אוהבים מאוד את המראה הקרחתי שלהם. על כן, לא כדאי להיתפס לבהלה ללא סיבה.

היכן ניתן לקבל טיפול לנשירת שיער?

כאמור, טיפול לנשירת שיער יכול להיות משהו שונה בכל מקרה ומקרה, בהתאם לגורמים שאובחנו כגורמים לנשירה. ככלל, בשלבים הראשונים יש לפנות תחילה לרופא העור בקופת החולים, והוא איש המקצוע המוסמך שיוכל לספר לכם מה עליכם לעשות, מה טיב הבעיה ואיך והאם אתם בכלל יכולים להתמודד איתה. מהשלב שבו כבר ידועים לכם הגורמים לבעיה, תוכלו להתייעץ עם הרופא על אפשרויות הטיפול העומדות בפניכם ולקבל החלטה לגבי השאלה האם אתם רוצים לקבל את הטיפול אם לאו, כשבדרך כלל הטיפול ניתן במרפאות פרטיות בארץ ובחו"ל.