בריחת שתן

תוכן עניינים

בריחת שתן היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זה יכול לנוע בין דליפה קלה לאובדן מוחלט של שליטה בשלפוחית ​​השתן או המעי. בריחת שתן יכולה להיגרם ממצבים פיזיים כמו דלקות בדרכי השתן, הפרעות נוירולוגיות והיחלשות של שרירי רצפת האגן עקב לידה או הזדקנות. זה יכול להיגרם גם על ידי גורמי אורח חיים, כגון תזונה ופעילות גופנית.

בריחת שתן היא מצב שניתן לטפל בו

ובניהול נכון ניתן לחיות חיים פעילים ומספקים. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה תסמינים של בריחת שתן, שכן אבחון מוקדם וטיפול יכולים לעזור להפחית את ההשפעה על חיי היום-יום שלך. בריחת שתן היא בעיה נפוצה אך לעתים קרובות היא לא מובנת ואנשים רבים אינם מחפשים עזרה מחשש למבוכה או סטיגמה. זכרו, אין בושה לפנות לעזרה לבריחת שתן וחשוב לזכור שאתם לא לבד. הרופא שלך יכול לעבוד איתך כדי לפתח תוכנית טיפול המותאמת לצרכים הספציפיים שלך. ניתן להשתמש בתרופות כגון תרופות אנטיכולינרגיות כדי להפחית את התכווצויות שלפוחית ​​השתן ואת תדירות הצורך במתן שתן. תרופות אחרות כגון חוסמי אלפא, מעכבי 5-אלפא רדוקטאז ותרופות נוגדות עוויתות יכולות אף הן לסייע בהפחתת תסמיני בריחת שתן. אם אתה חווה סימנים או תסמינים של בריחת שתן, שוחח עם הרופא שלך כדי לברר אילו אפשרויות טיפול עשויות להיות הטובות ביותר עבורך. בריחת שתן היא מצב שכיח שניתן לטפל בו ולנהל אותו בדרכים רבות ושונות. בעזרת טיפול נכון ניתן להפחית את התסמינים ולשפר את איכות החיים. למידע נוסף כנסו לאתר: www.nashy.co.il

בריחת שתן יכולה להשפיע על כל קבוצת גיל

הקולג' האמריקאי למיילדות וגניקולוגים ממליץ לנשים בהריון או לאחר לידה לעבור אימון שרירי רצפת האגן כדי להפחית את הסיכון לפתח בריחת שתן. סוג זה של פעילות גופנית מחזק את השרירים באזור האגן, מה שיכול לסייע במניעת דליפה ולשפר את השליטה בשלפוחית ​​השתן. חשוב לזכור שיש מגוון משאבים זמין אם אתה חי עם בריחת שתן. חפש תמיכה מהרופא, המשפחה והחברים שלך. עם התמיכה הנכונה, אתה יכול לנהל את בריחת השתן שלך ולהחזיר את השליטה על חייך. ישנן דרכים רבות לנהל בריחת שתן כולל שינויים באורח החיים, תרופות וניתוחים. שינויים באורח החיים יכולים לכלול שינויים בתזונה (כגון הפחתת צריכת קפאין), שתיית נוזלים מרובה, הגברת הפעילות הגופנית ושיפור הרגלי האמבטיה. ניתן לרשום תרופות לטיפול במצבים בסיסיים או תסמינים הקשורים לבריחת שתן. במקרים חמורים יותר, ניתן להמליץ ​​על ניתוח לתיקון או חיזוק שרירי רצפת האגן או שלפוחית ​​השתן. בריחת שתן יכולה להיות מנוהלת גם עם מוצרים כמו רפידות סופגות ותחתונים.