מדוע חשוב להשתיל שיער אצל רופא מומחה?

תוכן עניינים

ממש כמו שטיפול בשיניים עושים אצל רופא שיניים, השתלת שיער עושים אצל מומחים לעניין. אחרי הכל, כאשר מדובר בהליך כירורגי, לא כדאי לעגל פינות

ירון איבד את השיער שלו בגיל מאוד צעיר, וזו היתה מבחינתו חוויה טראומטית. "הייתי ילד עם שיער שופע ותמיד קיבלתי מחמאות על המראה שלי", הוא מספר. "אני זוכר שכל הבנות בכיתה תמיד היו רבות על לסרק אותי, הייתי עומד שעות מול המראה וזה היה הסמל הכי בולט שלי. באחד הימים סבתא שלי סיפרה לי שגם לסבא שלי (שאותו לא הכרתי) הייתה רעמת שיער דומה כשהם הכירו, אבל לאט לאט הדברים השתנו והוא הקריח. זה נשמע לי באותם ימים לא הגיוני, אבל שנים בודדות מאוחר יותר גם לי זה קרה ובגדול".

איבוד השיער של ירון היה הדרגתי, והוא סירב להשלים עם העניין תקופה ארוכה. "יש לי תמונות שבהן רואים את השיער אסוף בכל מיני צורות משונות כדי להסתיר את המפרצים והקרחות. הייתי מסתרק לצדדים כדי שהראש ייראה מלא בשיער, אבל שום דבר לא עזר. אחרי תקופה של שנתיים כבר אי אפשר היה להתכחש למציאות וגילחתי את כל השיער שלי. זו הייתה נקודת משבר ובאותו רגע החלטתי ללכת להשתיל שיער".

באותם ימים השתלות שיער לא היו עניין שכיח כמו היום, וירון העדיף לחסוך בעלויות ולטפל במכונים שהציעו דיל זול ואטרקטיבי. "היום כאשר שואלים אותי מדוע חשוב להשתיל שיער אצל רופא מומחה להשתלת שיער אני יכול לדבר מהניסיון שלי. עברתי השתלה אצל רופאים שממש לא מומחים לענין, הגוף שלי דחה את השתלים, סבלתי מגירוד נוראי ואחרי ימים בודדים הלכתי שוב והתחננתי שיוציאו לי את השתלים. לא יכולתי לסבול את התחושה המוזרה שהייתה לי, זה היה רחוק מאוד משיער טבעי ועוגמת הנפש שלי הייתה מאוד גדולה".

ירון הסתובב במשך כמה שנים עם קרחת, אבל לא ויתר על החלום לחזור לימי השיער הגולש. "באחד הימים ראיתי כתבה על השתלות שיער וגם שם הכתבת ציינה מדוע חשוב להשתיל שיער אצל רופא מומחה. כשהקשבתי לדברים הבנתי שבסיבוב הקודם עשיתי את כל הטעויות האפשריות, אבל גם הבנתי שיש לי דרך לשנות את פני הדברים. עוד באותו הערב השארתי פרטים אצל מספר מרפאות מומחים להשתלת שיער, בארץ ובחו"ל. רציתי לעשות מחקר שוק, לבחון מה כל אחד מציע, לרדת ממש לעמקם של דברים, כדי לא לחוות שוב את הסיוט שהיה לי בפעם הקודמת".

ירון בחר באחת המרפאות, ניגש לפגישת יעוץ, קיבל את המידע ולאחר מכן חזר על התהליך עם עוד מספר מרפאות. "כשהגיע יום ההשתלה שכבתי על שולחן הטיפולים רגוע ושליו. ידעתי שבחרתי נכון ושהשיער הטבעי שלי אוטוטו יתחיל לצמוח מחדש".