מה זה השתלת שיער?

תוכן עניינים

השתלת שיער היא הליך כירורגי המחזיר את הקרקפת נושאת השיער לצורתה המקורית והרגילה. ניתוחי השתלת שיער בהודו הופכים פופולריים יותר ככל שהביקוש להליכים כאלה גדל. מספר הפרוצדורות המבוצעות בהודו עלה באופן אקספוננציאלי, כאשר סך של 8.8 מיליון אנשים עברו אותם עד 2012. העלות לאדם ממוצע היא כ-12,000 דולר ארה"ב, כאשר רובה מגיע למנתחים ולדמי בית החולים. הסיבה לכך היא שהתהליך מתחילתו ועד סופו אורך כ-3-4 שעות ומצריך עבודה רבה ומומחיות של מומחים בתחומם.

השתלות שיער קיימות כבר זמן רב, אך רק לאחרונה הפך הליך שנקרא הוצאת יחידת זקיקים (FUE) לפופולרית. ב-FUE, המנתח משתמש במחטים כדי לחלץ זקיקים מהחלק האחורי של הראש, אשר מונחים לאחר מכן בשתלים בודדים שנתפרים לרצועות להשתלה לאזורים קירחים. הליך זה יעיל יותר משיטות מסורתיות ומספק תוצאות טובות יותר – לפעמים תוך פגישה אחת בלבד. השתלת שיער היא תהליך שבו זקיקי שיער מוסרים מהחלק האחורי של הראש ומושתלים לאזורים קירחים או מדללים, בדרך כלל על הקרקפת. ההקדמה למדור היא סתמית יותר מההקדמה הממוצעת שלך. עליך להתייחס גם לסעיפים רלוונטיים אחרים בהקשר. השתלת שיער היא הליך כירורגי המשתיל זקיקי שיער מהחלק האחורי של הראש או הגוף לאזורים קירחים או מדללים.

השתלות שיער משמשות לטיפול בהתקרחות, שיפור ההערכה העצמית ושיקום נעילות טבעיות עקב נשירת שיער מוגזמת. הם נעשים גם מסיבות קוסמטיות כמו שינוי תסרוקת וצבע. ניתוח מסוג זה אינו פתרון לכל בעיות ההתקרחות. השתלת שיער היא טכניקה שפותחה בשנות ה-70 על ידי רופאים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פנסילבניה בפילדלפיה, ארצות הברית. השתלת השיער הראשונה בוצעה על ג'יימס פוקס, שחקן אמריקאי שאיבד את שיערו מאז שהיה בן שש כחלק ממחקר מקרה. השתלת שיער היא הליך נפוץ לשיקום צמיחת שיער לאחר התקרחות, התקרחות, טיפול בסרטן או כל סיבה אחרת. למרות שהשתלות הן טיפול קוסמטי פופולרי, הן יכולות לשמש גם אנשים שרוצים להצמיח שיער מהר יותר. במאמר זה נפרק את התהליך של מה שקורה במהלך ואחרי השתלת שיער.

השתלת שיער מתבצעת על ידי השתלת זקיקים בודדים מאזור אחד בראש לאזור אחר. בדרך כלל, ישנם שני סוגים של הליכים: קצירת רצועות וחילוץ יחידת זקיקים (FUE). קצירת רצועות כוללת חיתוך רצועת רקמה מהקרקפת עבור אתר התורם עם מספריים ולאחר מכן הסרה של כל חלק בפינצטה כדי לשמר את צורתו הטבעית. כל זקיק מוסר בנפרד על מנת למנוע כל זקיק השתלת שיער היא הליך קוסמטי פופולרי. זה נעשה כדי להחליף שיער שאבד עקב נשירת שיער, מצבים רפואיים או הזדקנות בשיער חדש בריא.

השתלת שיער מחולקת בדרך כלל לשלושה סוגים: מיצוי יחידה זקיקית, ניתוח רצועות והשתלת קרקפת. FUE היא השיטה הנפוצה ביותר לקצירת יחידות זקיקים מהחלק האחורי של הראש והשתלת יחידות אלו לתוך הכתמים הקירחים באזורים הקדמיים של הקרקפת באמצעות ביופסיית אגרוף מיניסקופית וכן חתכים אזמלים בחזית כל יחידה.

בנוסף להשתלות עור, השתלת שיער היא הליך נפוץ המשמש להחלפת השיער החסר בשיער חדש. המטרה העיקרית של הליך זה היא לספק למטופלים מראה טבעי יותר. מתוך מחשבה על כך, הרופאים מוודאים שהם לא יוצרים מראה לא טבעי על ידי הצבת כמה שערות באזור אחד כך שייראה כאילו הושתל ראש שיער שלם אחד. השתלת שיער יכולה להתבצע באזורים שונים כגון כתמי התקרחות בגב ובצידי הראש, התקרחות או התקרחות אראטה. הרופא מניח שתלי רקמה גמישים לזקיקים קירחים באמצעות חתכים מיקרו על מנת לא לפגוע ברקמה ובכלי הדם מסביב.

הפופולריות הגוברת של השתלות שיער הובילה לפיתוח טכנולוגיות מהפכניות להפחתת הכאב והסבל. ככל שהמנתחים הצליחו יותר בהשתלת זקיקים מאזור אחד לאחר, הם החלו להשתמש בהדפסת תלת מימד כדרך להדפיס שערות בודדות. הטכנולוגיה הזו עדיין בחיתוליה ועדיין לא הגיעה למיינסטרים.

למידע נוסף ביקרו באתר https://hairremoval.org.il