השתלת שיער בטורקיה – ראיון עם מומחית השתלות השיער נגיאן אקבס

תוכן עניינים

אם החלטתם לעבור את התהליך המדהים של השתלת שיער בטורקיה, כדאי שתדעו את הסיכונים הכרוכים בכך. בראיון עם מומחית השתלות השיער נגיאן אקבס שאלנו את השאלות החשובות ביותר לצורך תהליך השתלת שיער בטורקיה ובכלל תחום תיירות המרפא בתקופת הקורונה.

אם אני זקוק להשתלה של שיער, למה לא לעשות בישראל?

במידה רבה אתה צודק, לעשות השתלת שיער אפשר כמעט בכל מדינה אבל בכל הקריטריונים אנו מצליחים לראות שהשתלות השיער אצלנו בטורקיה הרבה יותר איכותיות. אתה צריך להבין שיש לנו פער מהותי של ניסיון של שנים רבות. במעמד ההשתלה ההספק, האמצעים והמשאבים שיש לנו מספקים לנו יתרון משמעותי על פני מדינות אחרות ואפשר לראות זאת בתוצאות הסופיות של המטופלים. זו הסיבה שטורקיה ובמיוחד איסטנבול היא מעצמה עולמית בתחום השתלות השיער.

איך אני יודע שלא אדבק בקורונה במהלך ההשתלה?

בניגוד למה שחושבים על טורקיה, הצוותים הרפואיים והאוכלוסייה הבוגרת כבר מחוסנת. אנו שומרים על הכללים המחמירים ביותר משנת 2020 כבר עם התפרצות המחלה ועד היום אף אחד לא נדבק בקורונה אצלנו בקליניקה או הדביק מטופלים אחרים. כאשר מטופלים מגיעים אלינו אנו דורשים אישור על חיסון ואם המטופל לא מחוסן אז הוא מעביר אלינו אישור בדיקת קורונה אשר בוצעה עד 72 שעות לפני ההגעה למרפאה וכך אנו שומרים על קליניקה נקייה ומוגנת מפני הנגיף.

האם התהליך כואב?

אצלנו בקליניקה קיימת האפשרות להרדמה בלחץ אוויר ללא מחטים, ההרדמה הזאת יכולה להפחית כ-80% מכאב ההזרקה במחט, מה שיגרום לזריקות ההרדמה לאחר האלחוש להיות "סבילות" לעומת ההרדמה בעבר ללא האלחוש. מרבית המטופלים מדווחים שהכאב היה רק בחלק הראשון של ההירדמות ולאחר מכן הם לא הרגישו כלום.

איך אוכל להיות בטוח שהתהליך יצליח? מהם אחוזי ההצלחה

בעבר השיטה הייתה באמצעות רצועת עור שממנה מחלצים זקיקים, הכמות הייתה קטנה מאוד ובנוסף לכך נשארה צלקת גדולה בעורף של הראש. כיום אחוזי ההצלחה גבוהים מהעבר וכמות הזקיקים גם כן כיוון שבהשתלה אחת ניתן לחלץ בשיטת Micro Fue  כ-4500 זקיקים בסשן אחד וחילוץ הזקיקים נעשה בלי הצורך בניתוח של חילוץ של שיער ישירות מהראש ללא השארת צלקת. החיסרון היחיד הוא שהאזור התורם יישאר דליל יותר ולכן יש צורך לגדל שיער ולהסתפר בהתאם.

האם לחלות בקורונה מזיק להשתלת השיער?

לחולים הלוקים באופן קשה במחלת הקורונה יכולה להיות בעיה בקליטת זקיקים כיוון שהמחלה גורמת לבעיות בנשימה ואספקת חמצן לקויה. הגורמים הללו חשובים מאוד לתהליך ההחלמה לאחר ההשתלה. המאפיין החשוב ביותר לאחר השתלת שיער הוא לא לשדר לחץ ותמיד להיות רגוע וגם אם חלית בקורונה. התרופות לקורונה לא משפיעות על תהליך השתלת השיער אם המטופל אינו משתמש בתרופות ממריצות. חשוב להתמיד עם הנחיות הקליניקה ואין שום חשש עתידי מהשפעות המחלה אם תסמיני המחלה קלים ולכן חשוב מאוד להיות מחוסן נגד קורונה אם אתה מתכנן לעבור השתלת שיער.

למה משתמשים בסרט על הראש עם שם הקליניקה לאחר ההשתלה?

לאחר השתלת שיער אין צורך לענוד שום סרט על הראש, ראוי שתהיה תחבושת על האזור התורם במשך יומיים לפחות ואז אפשר להסירה. לנושא הנפיחות בראש המטופל אנו מספקים תרופת PREDNOL  שעוזרת בהורדת הנפיחות. ישנן קליניקות שמשתמשות בסרט על ראשם של המטופלים לצורך פרסום עצמי, אך זהו לא פרוטוקול רפואי.

על אילו מוצרים תוכלי להמליץ נגד נשירת שיער?

באופן כללי לפני ההשתלה וככל שהגיל צעיר אמליץ על Minoxidil Max שזהו שילוב של מינוקסי 15% + פיניסטרייד בטפטוף של 1ML בכל יום. החומר הפעיל הוכח כמונע היווצרות של DHT ומעודד זרימת דם מה שגורם לצמיחה מחודשת של שיער והתחזקותו, כמו כן התאים בקרקפת עוברים ממצב סטטי למצב פעיל וכך ישנה אפשרות לצמיחה של שיער נוסף. בנוסף לכך לאחר השתלת שיער אני ממליצה על שימוש בוויטמינים ובמקרים של גנטיקה חלשה גם טיפולי פלזמה.

אם אתה סובל מנשירת שיער ומעוניין באינפורמציה נוספת על שירותי הקליניקה שלנו בטורקיה אתה מוזמן לבקר בדף הפייסבוק הרשמי שלנו ולצפות בתוצאות מדהימות להשתלת שיער של המומחית נגיאן אקבס זוכת 2016-2019 לטובה ביותר בטורקיה.