להגדיל ראש: דרכים טבעיות למניעת נשירת שיער מוגברת

תוכן עניינים

בריאות השיער תלויה בגורמים רבים כמו תזונה, תורשה וטיפולים שהוא נחשף אליהם. אם שיערות מתחילות להופיע על הכרית שלכם – יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את המצב. הנה כמה מהן

רויטל מור

נשירת שיער יכולה להופיע כתוצאה מסיבות רבות: גיל ותורשה, חשיפה לחומרים כימיים, תסרוקות מורכבות המושכות את השיער, מצב נפשי או תזונה לא מספקת. גם אם אין הרבה מה לעשות בנוגע לגיל או לתורשה, יש לא מעט פעולות שניתן לנקוט בהן כדי לשפר את המצב – משינוי תסרוקת דרך שינויים תזונתיים ועד תרופות סבתא מוכרות.

אז איך תזונה קשורה למצב השיער בעצם?

על מנת שהשיער יצמח במלוא הדרו יש צורך לספק לגוף את אבני הבניין הדרושות לייצורו. דיאטות שונות או חוסר בויטמינים ומינרלים יכול להביא לנשירת שיער גם בקרב נשים שטרם הגיעו לגיל חמישים. במצב זה של חוסר, נכנס הגוף למעין מגננה וגובה תחילה את מחיר החוסרים באותם איברים ומערכות שהן חיוניות פחות וביניהם גם השיער. לכן, חוסר בחומרי הזנה חיוניים לגוף יכול להתבטא בשיער דליל ושביר עוד לפני שיבוא לידי ביטוי חמור יותר ביתר מערכות הגוף.

בנוסף, זקוק השיער לחלבונים לשם בנייה תקינה. דיאטה טבעונית או צמחונית שאינה מאוזנת ולא כוללת כמות רבה של חלבונים המצויים בקטניות, בקינואה ובמזונות צמחיים נוספים – עשויה להזיק רבות ולבוא לידי ביטוי בנשירת שיער. במקרים אלו יכולה תוספת חלבון לחולל פלאים.

ביוטין, או בשמו האחר – ויטמין B7 חיוני אף הוא לבנייה תקינה של שיער. חומרים אחרים הדרושים לשמירה על שיער בריא כוללים חומצה אורטו סליצילית, ויטמינים אחרים מקבוצת ויטמיני B, ברזל, אבץ, גופרית וכן אומגה 3.   

טיפול בריא בשיער

הרגלים תרבותיים כאלו ואחרים מביאים נשים רבות למספרות בשכיחות גבוהה וביניהם צביעת השיער או החלקתו. מרבית מטיפולים אלו עלולים להזיק לשיער במיוחד שכן במהלכם נעשה שימוש בחומרים כימיים שכיחים הגורמים לשבירתו, להיחלשות זקיקיו ודילולו.

הרגל מזיק נוסף הוא חשיפה גבוהה למקורות חום גבוהים: פן למשל, עשוי להזיק לא פחות לשיער גם אם בשימוש ביתי. במקום זאת, תוכלו להניח לשיערכם להתייבש באופן טבעי באוויר הפתוח ובכך לקבל מראה שיער טבעי ובריא בהרבה. כמו כן, מומלץ להימנע ממנו גם מהפעלת לחץ גבוה על השיער כמו זה הנעשה בתסרוקות מתוחות למדי.

זאת ועוד, גם בחירה נבונה של שמפו חשובה במיוחד. בחרו אחד שמתאים לאופי השיער ואף כזה המיועד למניעת נשירת שיער בפרט. שמפו שכזה כולל חומרי הזנה לקרקפת הראש שבתורם יכולים למנוע יובש ופגיעה נוספת בו. בצעו עיסוי לקרקפת בעת חפיפת הראש שכן היא תיצור זרימת דם באזור ותעזור גם היא – רק ודאו שהמים אינם חמים מדי.

נשירת שיער – תרופות סבתא

יש הרבה דברים שאנו לא יודעים על תרופות סבתא אבל דבר אחד שכן: במקרים רבים הן עובדות, גם אם המדענים עדיין לא גילו מדוע. בכל הנוגע לנשירת שיער, הנה כמה יעילות ומוצלחות:

  • דבש – יש למרוח ולשטוף לאחר כרבע שעה – מומלץ יותר לבעלי שיער קצר כדי להקל על שטיפתו לאחר מכן
  • מסכת חלב קוקוס
  • ביצה ובפרט חלמון ביצה – טיפול דומה כמו עם דבש, ניתן גם לשלב בין השניים
  • חליטת עלי נים (אזדרכת הודית) – עשב מרפא פופולרי בהודו המשמש גם למניעת נשירת שיער
  • שטיפה בתה ירוק
  • עיסוי עם שמן זית

שיער דליל בקרב נשים מעל גיל 50 הוא תהליך טבעי הפוגע באחת משלוש נשים. גם לפני גיל זה ישנן תקופות שבהן מתרחשת נשירת שיער טבעית זמנית – למשל אחרי לידה או בעקבות לקיחת תרופות מסוימות. מה שאפשר לעשות הוא לתת לראש ולשיער את הסיכוי הטוב ביותר לצמוח במיטבו: להזין את הגוף בכל הדרוש לשם צמיחה תקינה, להימנע מטיפולים מזיקים בשיער או חשיפה לחום גבוה, ולתת לו עידוד לצמיחה באמצעות תרופות סבתא שונות ועיסויים.