נשירת שיער

תוכן עניינים

זאת לחלוטין לא תהיה הגזמה לטעון שמצב של נשירת שיער הוא אחד הסיוטים של בני אדם, לפחות בחלק המערבי של העולם. בעידן בו אנו חיים, אסתטיקה היא מרכיב מפתח במי שאנחנו ובאופן בו אנו מצטיירים בפני החברה ובעידן בו אנו חיים, אנחנו גם הרבה יותר רגישים למראה שלנו. על כך אפשר להוסיף את הטכנולוגיות החדישות שמאפשרות לנו לשפר את המראה בצורה מלאכותית בכדי להבין שבמצב של נשירת שיער, לא רק שאנחנו עומדים במקום ביחס לאלו שהולכים ומתייפים להם, אלא שאנחנו בעצם נשארים מאחור. זוהי כמובן תפיסה מאוד סובייקטיבית. ישנם גברים שמאוהבים בקרחת שלהם וישנן נשים מאוהבות גם הן בקרחת של הגברים שלהם ובכל זאת, נשירת שיער עדיין נחשבת לתופעה לא רצויה, שיכולה דרך אגב, להופיע גם אצל נשים.

מה גורם לשיער לנשור?

נשירה של שיער הראש היא תהליך טבעי לחלוטין ובכל יום נושרות מראשנו עשרות סיבי שיער, ובמקומם צומחים עשרות סיבי שיער חדשים שמחליפים אותם. יחד עם זאת, נשירת שיער היא מצב שבו קצב הנשירה עולה על קצב הצמיחה והתוצאה הבלתי נמנעת היא הקרחה. הקרחה זו מתרחשת בדרך כלל בצורה הדרגתית, תחילה באזור אחד של הראש ולאחר מכן במגמה הולכת ומתרחבת לחלקים נוספים בקרקפת. במרבית המקרים, מגמה זו נעצרת בשיער הקרקפת שנחשב לעמיד יותר ובו תופעת הנשירה כמעט ואינה קיימת. כל זה כמובן בנשירה שנובעת מגורמים גנטיים ותורשתיים.

מן הצד השני, נשירה של שיער יכולה להיגרם גם כתוצאה ממחלת עור או ממחלות רקע אחרות, ובמקרה כזה הנשירה יכולה להיות מיידית, היא יכולה להיות הדרגתית איטית ובאופן מפוזר שגורם לדילול של השיער ולא להיעלמותו המוחלטת והיא יכולה להיות גם מאוד נקודתית ובעלת גבולות ברורים (למשל ספחת).

מה ניתן לעשות בכדי להתמודד עם נשירת שיער?

אם השיער שלכם הולך ונושר לו מראשכם בקצב הולך וגובר, הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא להבין למה הוא נושר. ישנם רבים שחושבים שהנשירה נובעת מתורשה בגלל שהדוד קרח ואבא קרח וכעת הגיע תורם להיות קרחים. יחד עם זאת, ישנם מקרים רבים בהם התורשה הזאת לא מגיעה בסופו של דבר אל הצאצאים והנשירה יכולה לנבוע דווקא ממחלת עור שהביטוי היחיד שלה בשלב הזה הוא נשירה של השיער. על כן, חשוב לאבחן תחילה את הבעיה ובהתאם לכך תיקבע גם דרך ההתמודדות איתה. התמודדות זו יכולה להסתכם בטיפול באמצעות תכשירים לטיפול בעור או באמצעות תרופות קונבנציונליות לטיפול במחלת הרקע שגרמה לנשירה והיא יכולה גם להמשיך הלאה, בעיקר במקרה של נשירת שיער תורשתית, לשלב של חבישת פאה או אפילו ביצוע של השתלת שיער שתחזיר את רעמת השיער אל הקרקפת ותחדש את ימיה כקדם. זכרו: קודם מאבחנים ורק אחר כך מחליטים איך להתמודד.