הודעה לבעלי האתר

תקופת הניסיון הסתיימה, יש ליצור מנוי דרך ממשק ניהול האתר.
האתר נכנס לרשימת המחיקה ויימחק בקרוב
לחץ כאן אם אינך זוכר את כתובת ממשק ניהול האתר שלך.
נשירת שיער: כך תמנעו ממנו ליפול

נשירת שיער: כך תמנעו ממנו ליפול

השיער לא מפסיק לנשור? יש מה לעשות! תזונה בריאה, פעילות גופנית, הפסקת עישון והפחתת מתחים - כל אלה (ועוד) יעשו אתכם בריאים יותר ויסייעו להפסקת נשירת השיער



נשים רבות (כמו גם גברים רבים) מתמודדות (ומתמודדים...) עם נשירת שיער. 

חלקן מנסות מגוון רחב של תכשירים - ומגלות שהן לא מצליחות ליהנות משיער מלא; ואחרות מוותרות מראש על הקרקפת המלאה - ומנסות להתמודד עם הידיעה שהשיער שלהן יהיה לעד דליל מאד. אבל, למעשה, קיימים מספר דברים פשוטים ובסיסיים שכדאי להכיר - כדי לזהות, למנוע ולסייע במצב של נשירה משמעותית.

 




 

במדריך זה, ריכזנו את 10 הסיבות הנפוצות לנשירת שיער - ואת 10 הדיברות, כיצד להימנע מהן.

1. הפרעות בזרימת הדם לזקיקי השיער: עשויות לנבוע ממגוון רחב של סיבות. אספקת דם רצופה אל הקרקפת חיונית מאוד לחיי השיער, בהיותה מזינה את שורשי השיער והקרקפת - הבסיס לשיער מלא ובריא. בין הגורמים שיכולים להפריע לזרימה תקינה: לחצים רגשיים ונשיים, המשפיעים על לחץ הדם, כיסויי ראש הדוקים לקרקפת, בעיות בשרירי הגב והצוואר, היוצרים חסימה על העורקים, איסוף שיער הדוק מדי, תסרוקות המכבידות על העורף ועוד. 

2. בעיות עור: שיער בריא יתקיים לאורך זמן רק בקרקפת בריאה ונקייה. על הקרקפת להיות חופשייה מעודפי שומן (סבום), יובש, קשקשים, אדמומיות, דלקת, פצעים, התקלפות והזעת יתר. מחלות דלקתיות של העור, כמו סבוריאה ופסוריאזיס - מערערות את האיזון העדין של העור והשורשים החיים בו ועשויות להאיץ את איבוד השיער.

3. נזקים קוסמטיים או כימיים: פעולות כמו החלקת השיער, צביעתו והבהרתו, חשיפה תכופה לכלור וחשיפה מוגברת לשמש או לחום, עשויות להחמיר את תהליך איבוד השיער. תהליכים אלה פוגמים באיזון העדין של עור הקרקפת, מייצרים גירוי, דלקתיות ומחלישים את שורש השערה. 

4. חפיפה מוגברת: מדי יום - עד פעמיים ביום; או היעדר חפיפה; שני אלה עלולים לשבש את האיזון העדין של הפרשת הסבום בעור הקרקפת. לרוב, התנהלות זו נובעת מחוסר הבנה איזה סוג שיער יש לך וכיצד נכון לטפל בו. במצבי חוסר איזון - כגון נשירת שיער, שומניות יתר או יובש וגרד בקרקפת, מומלץ להיעזר באבחון טריקולוגי אצל טריקולוג מומחה (טריקולוגיה - מדע הקרקפת והשיער), אשר יאבחן וינחה אודות ההתנהלות ההיגיינית הנכונה. 

5. תזונה מאוזנת היא הבסיס לצמיחת שיער בריא: תזונה בריאה ומאוזנת, מופחתת מאכלים שומניים וסוכריים, תסייע למניעת נשירה וצימוח בריא. אם יש נטייה לנשירה, מומלץ אף להמעיט בשתיית אלכוהול וקפה, משקאות ממותקים ואפילו תה עם קפאין.

מומלץ להעשיר את התזונה היומית ברכיבי ברזל, אבץ, אומגה, מיצוי צמח דקל ננסי, אנטי אוקסידנטים, כגון קבוצת ויטמינים C, E, A - הנתונים לצריכה ממקורות המזון הקיימים, או כתוסף ייעודי לנשירת שיער, המבטיח צריכה יומית מספקת של רכיבים חיוניים אלה.



 

6. פעילות ספורטיבית: לצד תזונה מאוזנת, מומלץ מאד לשמור על שגרה ספורטיבית - ולבחור אימון ספורטיבי קבוע, שתוכלו לדבוק בו. הפעילות הגופנית מסייעת להיפטר מרעלים. עם זאת, יש לדבוק גם בשגרת רחצה ושטיפה של השיער לאחר כל פעילות ספורטיבית, בגלל הזעת יתר שפוגעת באיזון הלחות בקרקפת.

7. הפחתת עישון: מעשנים מועדים יותר לנזקים לשיער ולעור; ולכן, מומלץ להפחית את העישון. בנוסף, העישון מפחית את הגמישות של כלי הדם - ולכן תורם למעשה לנשירת השיער. הקטינו את כמות הסיגריות שאתם מעשנים בכל יום ותראו את ההבדל.

8. הימנעות מדיאטה דרסטית / "כסאח": כמו כל מערך משוכלל, האחראי על מערכות מורכבות ותהליכים רבים וסימולטניים, גם לגוף יש מערך ברור וקפדני של סדר עדיפויות. במצב תקין, גוף האדם מנתב את האנרגיה שברשותו למערכות הגוף השונות - והן פועלות במקביל וללא הפרעה. אך כאשר עתודות האנרגיה של הגוף מצומצמות, כפי שקורה במצב של דיאטה מהירה - הגוף נאלץ לתעדף את פעולותיו.

9. הקפדה על צריכת חלבונים מספקת: השיער בנוי מקרטין - חומר חלבוני, אשר מיוצר בגוף על ידי חומצות אמינו ליזין, מתיונין ופנילאלנין.

חומצות חלבון אלה אינן מיוצרות על ידי הגוף - ועל כן הוא צריך לקבל אותן מבחוץ, על ידי תזונה; לפיכך, אספקה לא נאותה חלבון לגוף תגרום להאטה בצמיחת השיער; השיער שיצמח יהיה שביר יותר - וינשור בקלות.

10. הפחתת מחוללי לחץ נפשי בחיי היום יום: לחצים ומתחים מהווים אחת הסיבות העיקריות לנשירה או לדילול של השיער. אם אתן רוצות להגיד די לנשירה, מומלץ להירגע, להשקיע זמן בדברים שאתן מוצאות בהם נחמה ורוגע; ולתת לעצמכן את המנוחה הדרושה באופן קבוע. מצאו את הדרכים הנעימות והנוחות לכן, לשחרר לחץ ומתח, בין אם מדובר בספורט, עיסוי, מנוחה בשעות מסוימות ועוד.

קרדיט לאתר doctors

 

חזרה לדף הבית
נשירת שיער

 
תפריט דף הבית טלפון